HeatSave wit logo zwart oranje groen
  • Home
  • Bijverwarming
  • Hoofdverwarming
  • Projecten
    • Projecten
    • Ambassadeurs
    • Recensies
  • Zoeken
  • Webshop
Product was added to your cart

Algemene voorwaarden

Home Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR LEVERING

VAN:

-Heat Save
-Plaza 12, 4782 SK
gevestigd en kantoorhoudende te Moerdijk, Nederland hierna te noemen: gebruiker

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
‘gebruiker’: de gebruiker van de algemene voorwaarden;
‘consument’: een wederpartij die een natuurlijke persoon is en niet handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep;
‘consumentenkoop’: de koop met betrekking tot een roerende zaak, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en iedere overeenkomst tussen gebruiker en een consument waarop gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenk- omsten met gebruiker, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

Artikel 3. Offertes

1. Alle door gebruiker uitgebrachte offertes worden gestand gedaan voor een termijn van maximaal 10 dagen.

2. Gebruiker kan niet aan haar offerte worden gehouden indien de consument had behoren te begrijpen dat de offerte danwel een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

3. Gebruiker is slechts aan haar offerte gebonden indien de aanvaarding hiervan door de consument schriftelijk binnen 10 dagen wordt bevestigd. De in een offerte vermelde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

Artikel 4. Levering

1. Tenzij anders overeengekomen, geschiedt levering af winkel/magazijn van gebruiker te Moerdijk.

2. Indien consument een Batirad radiator bestelt zal deze veelal speciaal voor deze opdracht gemaakt worden. De consument is verplicht de bestelde radiato- ren af te nemen op het moment waarop deze hem worden bezorgd dan wel op het moment waarop deze volgens de overeenkomst voor hem ter beschikking staan.

3. Op het moment dat consument afziet van de aanschaf van goederen die spe- ciaal voor hem/haar besteld zijn dan worden 25% annuleringskosten in rekening gebracht. Ofwel zie punt 4.

4. Indien de consument de afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk voor de levering, zullen de artikelen wor- den opgeslagen voor risico van de consument. De consument zal in dat geval alle aanvullende kosten, waaronder in ieder geval gemaakte verzend- en verpak- kingskosten, verschuldigd zijn.

Indien de consument niet thuis is ten tijde van de een remboursa evering wordt na schriftelijke melding van de Postverzendorganisatie de levering bij het post- verzameldepot bewaard totdat deze door de consument wordt afgehaald. Indien gebruiker het pakket retour ontvangt doordat consument het niet heeft afgehaald dan komen de gemaakte verzend- en verpakkingskosten voor rekening van consument.

4. Bezorging van aankopen geschiedt voor rekening van de consument. Gebruiker behoudt het recht bij het sluiten van de overeenkomst dergelijke kosten afzonderlijk op te geven.

Artikel 5. Levertijd

1. De door gebruiker opgegeven levertijden gelden weliswaar bij benadering en zijn ook geen fatale termijnen maar zullen de uiteindelijke levertijd, behoudens overmacht met nooit meer dan twee weken overschrijden.

2. Bij niet tijdige levering dient de consument gebruiker schriftelijk in gebreke te stellen en gebruiker een redelijke termijn te stellen haar verplichtingen alsnog na te komen.

Artikel. 6 Garantie

1. Gebruiker garandeert dat de door haar verkochte zaken bij levering compleet en in goede conditie zijn.

2. Indien de in lid 1 genoemde garantie van toepassing is en de geleverde zaken toch een gebrek vertonen is de consument verplicht binnen een termijn van 8 dagen na levering de gebruiker schriftelijk het gebrek te melden.

3. De gebruiker kan er voor kiezen om zaken die een in lid 2 genoemd gebrek vertonen pas te vervangen, als de zaken die het gebrek vertonen bij de gebruiker geretourneerd zijn.

4. De consument kan slechts vervanging van de zaken vorderen indien bij a evering blijkt dat de in lid 1 gegarandeerde situatie niet bereikt is, of indien de zaken een gebrek als in lid 2 genoemd vertonen.

5. Indien de in lid 4 genoemde vervanging van toepassing is verplicht de gebruiker zich binnen 21 dagen nadat de consument hem schriftelijk het gebrek heeft gemeld de zaken te herstellen.

6. De Heat Save producten hebben een garantie van 10 jaar
na factuurdatum. Andere producten hebben geen garantie tenzij anders vermeld.

7. De garantie vervalt indien de consument zelf schade veroorzaakt door een onjuiste behandeling. Onder onjuiste behandeling wordt elke handeling verstaan waarvan de consument kan weten dat dit schadelijk is voor het product. De garantie vervalt tevens indien de quarts staven of de larnagesteen gebroken blijken te zijn.

8. De consument dient aan te tonen dat de zaak binnen de garantietermijn een gebrek vertoont waarvoor deze garantie geldt.

Artikel 7. Eigendomsvoorbehoud

Gebruiker blijft volledig eigenaar van een door haar verkochte zaak tot het moment dat de koopprijs volledig is voldaan.

Artikel 8. Gebreken; klachttermijnen

1. De consument dient de gekochte zaken bij levering – of zo spoedig daarna als mogelijk – te (laten) onderzoeken. Hierbij dient de consument na te gaan of de geleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, te weten:
– of de juiste zaak is geleverd;

– of de geleverde zaak voldoet aan de overeengekomen kwaliteitseisen zoals genoemd in Artikel 6 lid 1 of aan de eisen die gesteld mogen worden voor een normaal gebruik.

2. Wordt een zichtbaar gebrek of tekortkoming geconstateerd, dan dient de consument deze binnen 8 dagen na levering schriftelijk aan gebruiker te melden.

3. Een niet zichtbaar gebrek dient de consument binnen uiterlijk 8 dagen na levering schriftelijk te melden aan gebruiker.

Artikel 9. Prijsverhoging

1. Indien gebruiker met de consument een bepaalde prijs overeenkomt, is gebruiker niettemin gerechtigd tot verhoging van de prijs.

2. Indien een prijsverhoging plaatsvindt gedurende de periode tussen het sluiten van de koopovereenkomst en de feitelijke levering, heeft de consument recht op de laagst geldende prijs. De overeenkomst kan niet worden ontbonden.

Artikel 10. Betaling

1. Tenzij anders overeengekomen dient betaling netto contant plaats te vinden.

2. Indien betaling niet contant plaatsvindt dient deze te geschieden binnen 10 dagen na factuurdatum, op een door gebruiker aan te geven wijze en in de valuta waarin is gefactureerd.

3. Na het verstrijken van 10 dagen na de factuurdatum is de consument van rechtswege in verzuim; de consument is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een rente verschuldigd van 1,25 % per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt.

4. In geval van faillissement of surseance van betaling van de consument zijn de vorderingen van gebruiker en de verplichtingen van de consument jegens gebruiker onmiddellijk opeisbaar.

5. In geval van betaling via een machtiging tot automatische incasso blijft bij de consument de betalingsverplichting jegens gebruiker bestaan totdat de betaling geheel heeft plaatsgevonden, ook als blijkt dat betaling middels de machtiging tot automatische incasso niet plaats kan vinden. Bij een stornering van de betaling zal in elk geval EUR. 15,00 als administratiekosten in rekening gebracht worden.

6. In geval dat gebruiker de consument in gebreke moet stellen bij het niet nakomen van de betalingsverplichting dan is gebruiker gerechtigd een bedrag van EUR. 15,00 in rekening te brengen als aanmaningskosten.

Artikel 11. Incassokosten

1. Is de consument in gebreke of in verzuim met het nakomen van èèn of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten ter verkrijging van voldoening voor rekening van consument. In ieder geval is de consument in het geval van een geldvordering verschuldigd:

– over de eerste EUR 3.000,- 15% – over het meerdere tot EUR 6.000,- 10% – over het meerdere tot EUR 15.000,- 8% – over het meerdere tot EUR 60.000,- 5% – over het meerdere 3%

2. Indien gebruiker aantoont hogere kosten te hebben gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.

Artikel 12. Aansprakelijkheid

1. De aansprakelijkheid van gebruiker is beperkt tot een herleveren van de betreffende zaak danwel restitutie van de koopsom.

2. Voor gebreken in geleverde zaken geldt de aansprakelijkheid zoals geregeld in artikel 6 van deze voorwaarden.

3. Bovenstaande beperkingen gelden niet indien de schade is te wijten aan opzet en/of grove schuld en/of verwijtbaar handelen van gebruiker of haar ondergeschikten.

4. Gebruiker is met betrekking tot de geleverde producten niet aansprakelijk voor schade die te wijten is aan onjuist gebruik, of het niet houden aan de voorgeschreven gebruiksaanwijzing.

5. Gebruiker is niet verantwoordelijk voor schade die te wijten is aan onjuiste voorlichting door derden.

6. Gebruiker heeft zich verplicht tot het verzekeren van haar aansprakelijkheid. De aansprakelijkheid van gebruiker is in elk geval slechts beperkt tot hetgeen dat haar verzekering eventueel zal uitkeren.

Artikel 13. Overmacht

1. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de Wet en Jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien waarop gebruiker geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor gebruiker niet in staat is haar verplichtingen na te komen, werkstakingen bij gebruiker daaronder begrepen.

2. Gebruiker heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat gebruiker haar verbintenis had moeten nakomen.

3. Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van gebruiker opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door gebruiker niet mogelijk is langer duurt dan 2 weken, zijn beide partijen bevoegd
de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

4. Indien gebruiker bij het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is zij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de consument gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract.
Dit geldt echter niet als het reeds geleverde c.q. leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.

Artikel 14. Geschillenbeslechting

De rechter in de woonplaats van gebruiker is bij uitsluiting bevoegd kennis te nemen van geschillen, tenzij de kantonrechter bevoegd is. Niettemin blijft gebruiker bevoegd de consument te dagvaarden voor de volgens de wet of verdrag bevoegde rechter.

Artikel 15. Toepasselijk recht

Op elke overeenkomst tussen gebruiker en de consument is Nederlands recht van toepassing. Het Weens koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.

Artikel 16. Wijziging en vindplaats van de voorwaarden

Deze voorwaarden zijn gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel te Breda. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het totstandkomen van de onderhavige transactie.

Onze showroom

kantoor Heat Save
Veel gestelde vragen
Informatie aanvragen
Bereken het verschil
Retouren en verzenden
Verzendspecificaties
Algemene voorwaarden

Openingstijden

In verband met wachttijden verzoeken wij u telefonisch een afspraak te maken als u onze showroom wenst te bezoeken.

  • Maandag: 10:00 – 17:00
  • Dinsdag: 10:00 – 17:00
  • Woensdag: 10:00 – 17:00
  • Donderdag: 10:00 – 17:00
  • Vrijdag: 10:00 – 17:00
  • Zaterdag & zondag: Gesloten

Contactgegevens

Plaza 12, 4782 SK, Moerdijk
(+31)0168389333
service@heatsave.nl

Sitemap

HTML Sitemap
XML Sitemap
Elektrische verwarmingen
Bijverwarming
Hoofdverwarming
Larnage steen

Volg ons

Facebook
8,6 10 118