RETOURNEREN EN GARANTIE

bespaar tot 50% op uw energiekosten

Retourneren en garantie

Retourneren

14 dagen bedenktijd

Voldoet het gekochte artikel niet helemaal aan uw verwachtingen? Binnen 14 dagen kunt u, om wat voor reden dan ook, het artikel retour sturen. Dit noemen we ook wel het herroepingsrecht. Het is raadzaam om contact op te nemen met onze klantenservice, telefonisch via 0168 – 389 333 of mail naar service@heatsave.nl, om het retourneren in goede banen te leiden. Binnen deze 14 dagen mag u het product in gebruik nemen en beoordelen. Wel willen we het artikel graag in originele staat en in de originele verpakking terug.

Wij kunnen kosten in rekening brengen wanneer het product of de verpakking is beschadigd doordat er meer met het product is gedaan dan nodig was om het product te beoordelen. Wij controleren het product eerst, voordat wij het aankoopbedrag terugstorten.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

    • Waarop het artikel in uw bezit is. (voorbeeld: u koopt een straalkachel en laat deze op 1 juni bezorgen. Bedenktijd: 2 tot en met 15 juni)
    • Wanneer u een bestelling plaatst met verschillende leverdatums geldt voor ieder product 14 dagen na de dag van levering/ophaling.

Voor een snelle en goede verwerking van de retour is het van belang dat:

  • Er een melding is gemaakt van het retourneren (bel 0168 – 389 333 of mail naar service@heatsave.nl)
  • Voeg het retourformulier bij het pakket toe. (deze dient u op te vragen)
  • Indien er meerdere pakketten teruggestuurd worden, voeg dan bij alle pakketten een kopie van het retourformulier toe.

Kosten retourneren

Wij zullen het retourneren van het pakket op ons nemen. Wanneer wij het product hebben ontvangen en gecontroleerd zullen wij contact opnemen met de klant. Dit doen wij zo snel mogelijk, uiterlijk 14 dagen na het moment van ontbinding. Dit is het moment waarop het product is opgehaald voor het retourneren. Wij zullen na contact het afgesproken bedrag terugstorten via een bankoverschrijving.

Terugbetaaltermijn

We betalen zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het afgesproken bedrag terug. We wachten tot we de geretourneerde producten retour ontvangen zodat we het artikel kunnen controleren op volledigheid en eventuele schade. Vervolgens zullen wij contact met de klant opnemen om alles door te nemen.

Let op!

Als klant bent u tijdens het retourneren verantwoordelijk voor het pakket en draagt u dus het risico. Wij raden dan ook aan om het product zo goed mogelijk in te pakken. Zorg ervoor dat er op de originele verpakking van het product niet wordt geschreven. Als een product meer is gebruikt dan nodig is om de aard, kenmerken en/of werking te beoordelen mogen wij waardevermindering aan u doorberekenen. Wij beargumenteren in dat geval wat onze bevindingen zijn en wat de reden is dat wij het product voor minder geld kunnen verkopen. Dit kan oplopen tot een waardevermindering van 100%.

Wij raden aan om ons retourformulier (deze dient u op te vragen) in te vullen en mee te sturen. Vermeld altijd uw NAW-gegevens en het betreffende bestelnummer.

Het is raadzaam om van tevoren met ons te overleggen, zodat wij het retourneren in de goede banen kunnen leiden. Bel met de klantenservice 0168 – 389 333 of stuur een e-mail naar service@heatsave.nl

Garantie

Product defect ontvangen

Wij proberen dit uiteraard zo goed mogelijk te voorkomen maar mocht het voorkomen is het heel vervelend: u heeft een defect product ontvangen. Meld uw klacht zo snel mogelijk (het liefst binnen 48 uur) telefonisch 0168 – 389 333 of stuur een e-mail naar service@heatsave.nl. Wij zorgen dan voor een zo snel mogelijke oplossing. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel de volgende werkdag nog om.

Klacht of defect binnen garantie

Wij hanteren 10 jaar garantie op al onze producten. Als u onregelmatigheden ondervindt met uw verwarmingsapparaat zullen wij deze voor u controleren en mocht het nodig zijn opsturen naar de fabriek in Frankrijk ter reparatie. U dient zelf zorg te dragen voor het leveren/bezorgen van het defecte toestel in Moerdijk. Wij zullen het product vervolgens na reparatie kosteloos naar u retourneren.

Klacht of defect buiten garantie

Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht. Kan men redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren? En is het gebrek aan het product buiten uw schuld om ontstaan? Dan zullen wij proberen het producten te (laten) repareren of vervangen.

Defect of schade melden?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op door de klantenservice te bellen 0168 – 389 333 of stuur een e-mail naar service@heatsave.nl